ad/samarbied med Krogh Optikk
Øye for tidløse klassikere
Det er tid for å se fremover, heve blikket og tenke langsiktig. Solen står lavere på himmelen og det er bare å nyte hvert øyeblikk. Høytid betyr mer tid sammen med de du er glad i, og tid for å koble av etter et annerledes år. Her er et eksklusivt utvalg av tidløse designsolbriller fra Krogh Optikk som aldri går av moten, samt tips til klassikere du kan investere i til jul. Ikoniske og tidløse - elegante, markante, sporty og sesongløse.
Av: CELINE AAGAARD
Sesonger viskes stadig mer bort og heldigvis tar de aller fleste mer bærekraftige valg - også designerne. Det å investere i noe som varer blir stadig viktigere for oss og det har blitt naturlig for oss å tenke mer langsiktig. Skal man investere i noe til seg selv eller gi en gave, er det bedre å kunne gi noe som varer - både i form og utseende, men som også beskytter deg. Et par solbriller er tilbehøret som sitter midt i ansiktet og med ulike former og glass kan endre ditt syn på verden og andres syn på deg.
Tenk tidløse tendenser fremfor trender, kvalitet fremfor kvantitet, og ikke minst tenk over hva som kler deg og ditt bruk. Hva vil være en brille du vil kunne ta frem igjen gang etter gang, uavhengig av sesonger, og helt uavhengig trender. Tendensen i markedet ligger i identitet, kvalitet og bærekraft. Designsolbrillen skal ikke bare se bra ut, den skal også sitte godt og være en solbrille du med stolthet kan bruke i flere tiår - og kanskje til og med la gå i arv. Vintagesolbriller stiger dessuten i verdi så det kan vise seg å være en lønnsom investering på sikt. Inspirasjonen til de store motehusene ligger uten tvil i fortiden og stadig flere går tilbake til arkivet for å hente frem ikoniske logoer og former som gjør solbrillene både mer spennende, tidløse og ikoniske.
Vi ser også at enkelte designere har hentet inspirasjon fra skiresort anno 70-, 80- og 90-tallet, som f.eks Gucci. Andre har hatt et dypdykk i arkivet der de også har hentet frem gamle logoer, noe vi ser hos Celine. Til tross for dette så har vi sett mindre bruk av markant logo den siste tiden hvor diskret detaljer og plasseringer har vært trenden. Utvalget briller er blitt større så det gjelder å få øye på de som passer akkurat deg.
Comments