I samarbeid med Krogh Optikk
Med blikk inn i fremtiden, inspirert av fortiden. Solbrilletrendene er inspirert av 70-80 og 90-tallet, og filmklassikere som The Color of Money, Die Hard og A Room With A View. Det er tid for kraftige innfatninger, solbriller helt uten ramme, og transparente glass som kan brukes både inne og ute- og som skifter farge.
ENVELOPE CELINE AAGAARD
- Du skal se og bli sett, og nå kommer faktisk brillene som endrer farge på glassene når du beveger deg utendørs også. I samarbeid med Krogh Optikk, har vi sniktittet på sesongens briller-og solbriller, og hva vi kan vente oss fra Celine med Slimane som kreativ leder.
Til tross for at mange fortsatt foretrekker en minimalistisk optisk brille ser vi en tendens til at flere ønsker en brille som minner mer en solbrille, som rammer inn ansiktet. Noen velger å bruke solbrille som brille, og omvendt, og inspirasjonen henter vi fra 70, 80- og 90-tallet og fra kultfilmer som The Royal Tenenbaums med Luke Wilson, The Big Lebowski og Back to the Future. For ikke å glemme Dirty Harry og Drive med Ryan Gosling, The Color of Money med Paul Newman og Spellbound med Ingrid Bergman.
Se fremover, samtidig som du ser tilbake. Tenk Rob Lowe i The Invention of Lying, Clark Kent i Superman, Dustin Hoffman i Straw Dogs og sist, men ikke minst Susan George - sistnevnte i nesten identiske briller som nå blir å finne fra Celine. Transparente med metallstang over nesen.
Fargepaletten er delikat og eksklusiv fra motehuset Celine. Sort, brun, mørk burgunder, transparent, glass med gradering av gult, blått og rosa. Nette, lette, massive og store som skjermbrett.
Også den sporty Aviator-brillen kommer sterkt tilbake i ulike varianter. En perfekt brille både i og utenfor skibakken når den tid kommer. Vi så en tydelig sporty tendens under de internasjonale moteukene, på visninger til Tods, Sportmax, Lanvin og Loewe.
Uten ramme Marni, Prada og Dior har bokstaveligtalt hatt fokus på solbriller uten ramme. Ser vi tilbake noen år, har Dior hatt mye fokus på futuristiske solbriller i lang tid, også med sin inspirasjon hentet fra 90-tallet. Stikkord So Real. Også Guccis-nerdete look fra 2015 er tilbake - bare i ny drakt.
Selv om sommerens hype var de smale solariums-lignende solbrillene, peker trenden en annen retning nå. Og selv om it-brillene er der på rekke og rad fra Celine, har motehuset selv gått vekk fra å navngi brillemodellene sine, so the Real Deal blir å få øye på sin egen favoritt- og skape nye øyeblikk.....
Comments