Search
 
Envelope_celineaagaard_krogh

The Editors Summer Selection

                                                                          Reklame/Krogh Optikk

 Tidløs eleganse

Skal du se etter nye solbriller denne våren? Hva med å gå for en klassisk pilot, en elegant cateye eller en futuristisk retangulær solbrille i sort med gulldetaljer? Sommerens favoritter er ikoniske solbriller som aldri går av moten. Tendensen er mindre logobruk, og fokuset er en mer bærekraftig moteindustri med tidløse kvalitetsbriller som passer til både byliv, badeferie langs Norges-kysten og til fjells.

by CELINE AAGAARD photo: HANNA CHRISTIE

Feminin eller maskulin, smal og rask eller elegant og nett? Design skal matche kvalitet - og glassene skal beskytte mot UV-stråler. Det er verdt å investere i et par solbriller som varer. Både med tanke på glassene, men også det faktum at når du velger kvalitetssolbriller, er dette briller du vil kunne ha for evig om du behandler dem pent.

I 14 år har jeg vært fast kunde hos Krogh Optikk - og jeg har fortsatt de første design-solbrillene mine som var signert Dior. Jeg har alltid hatt en fascinasjon for solbriller, og mine foreldre har til og med spart på mine første ikoniske hvite som jeg ble avfotografert med i pulk- sent på 70-tallet. Siden den gang har det blitt et titalls solbriller, og plastbrillene fra 80-tallet som trolig ble kjøpt på en bensinstasjon på vei til fjells er i senere tid byttet ut med smale, mer androgyne solbriller. Men også disse er inspirert av en tid vi har lagt bak oss, men ikke klarer å gi slipp på, nemlig 90-tallet.

Retro og raske briller

Klassiske retrobriller har forlengst gjort sitt comeback i form av raske briller, og motehus som Balenciaga  har vært toneangivende her med speilglass og logo plassert midt mellom brynene. Også Prada har vært godt synlig i motebildet. For dem som er barn av 70-tallet og ikke orker en revy av 90-tallet, finnes det fortsatt solbriller som dekker hele ansiktet og som har gradert glasss akkurat som for 40 år siden, men solbrillene er langt fra så store som de var for et par år siden. Også etter at Hedi Slimane tok over som kreativ sjef for CELINE, har solbrille-formen hos motehuset endret retning- og blitt mer rektangulære.

Øye for detaljer

Solbriller handler ikke bare om å se, men fortsatt også om å bli sett. Dette til tross, er det flere motehus som velger diskret logobruk- selv på stangen. Bottega Veneta var fjorårets største hype, men selv ikke det gjorde sitt til at de synliggjorde logoen. Brillen er likevel gjenkjennbar med sine ikoniske gulldetaljer som er inspirert av motorsykkelmiljøet. Skal du investere i en brille med litt edge, er BV1002s favoritten, men Krogh Optikk har et godt utvalg for enhver smak og ansikt.  Husk at det er smart å tenke over hvilke briller som sitter best på nesen din -, ditt ansikt og hodeform.

Arkitektonisk

Og mens vi er inne på diskret logo og minimalisme, er luksusmerket The Row et godt eksempel på at kvalitet og design er viktigst. Kolleksjonene er tidløse og inspirert av arkitektur. The Row føres kun i noen få utvalgte konseptbutikker i verden. Få vet kanskje at solbriller signert Mary-Kate og Ashley Olsen og The Row er å oppdrive i Norge hos Krogh Optikk.  The Row har et diskret samarbeid med Oliver Peoples, og hodene bak luksusmerket er gjennomførte når det kommer til fravær av logotering. Merkevarebygging på et annet nivå.

Det handler om personlig stil - istedet for kjøpt identitet, om å være bevisst og ta et standpunkt for fremtiden. Om kvalitet - ikke kvantitet.

Se utvalget til Krogh Optikk her

 
IMG_9313

Synlige logoer er byttet ut med gulldetaljer hos Bottega Veneta. Celine styler cateyemodellen på flere måter til bybruk.

IMG_9524

Modell 1002s fra Bottega Veneta har sittet på nesen min siden i høst, og er en soleklar favoritt fra Krogh Optikk. Kolleksjonen fra luksusmerket består ellers av innfatninger og glass i pasteller og gull.

Envelope_celineaagaard_kroghoptikk

Tenk tidløst design og kvalitet fremfor kvantitet. Vi må sammen kjempe for en mer bærekraftig motebransje.

Skjermbilde 2020-05-15 kl. 00.59.55

CELINE mod.400561 har gradert glass, og er en god match til vintage cream, sort og lys gul. Fra Krogh Optikk.

envvelope_celineaagaard_krogh

Celine Aagaard iført Bottega Veneta og eget design fra ENVELOPE1976.

Lyon vintage cream og Oslo pants.

Skjermbilde 2020-05-15 kl. 01.00.14

Vintage cream retro modell fra CELINE, Mod. 400481.

IMG_9375

Vi går for en naturlig fargepalett med plagg i materialer som varer, og solbriller med innslag av gull og sølv.

Skjermbilde 2020-05-15 kl. 01.26.41

Limiterte solbriller er det blitt rift om. Dette er mod.5415 fra Chanel med kul logobruk.

IMG_9550

En sommerfavoritt fra Saint Laurent med sølvelement på stangen.

IMG_2052

Bryt opp antrekket med et par signatur-briller fra Bottega Veneta.

Skjermbilde 2020-05-18 kl. 14.26.15
IMG_9527

Botega Venetas pilotbrille fra Krogh Optikk i gull er en klassiker på markedet.

IMG_9840
envelope_therow

The Row lar seg inspirere av arkitektur i sine kolleksjoner, og liker stramme linjer med en edge. Disse solbrillene er et samarbeid med Oliver Peoples.

Skjermbilde 2020-05-15 kl. 01.26.41

Tom Ford mod. 0699 en unisex modell med Fords signatur look.

IMG_9138